Tegnap egy hirtelen ötlettől vezérelve gondoltam elolvasom ezt az új magyar játékkönyvet. Szerintem mindjárt a végére érek a kalandnak, de meg kell, hogy mondjam: pozitívan csalódtam a könyvben. Lehet, hogy azért, mert annyi negatív kritikát hallottam, olvastam róla, hogy nem nagy várakozásokkal teli kezdtem neki a kalandnak. Egy fejvadász bőrébe bújsz, a helyszín egy kikötőváros és a kaland típusa nyomozós fantasy. A jatékrendszere egy kicsit bonyolultabb, mint a hagyományos KJK-jé, ez nem tudom mennyire jó vagy rossz (én most kockák nélkül olvasom). A fő értékek: fizikum, asztrál, mentál, életerő, sebzés (ez inkább a vegyver tulajdonsága). A harcban, aki sebzést kap, annak csökkenteni kell eggyel az asztrálját, majd a kör végén mindenkinek a mentálját (de ezek az ütközet végén visszaállnak az eredei értékükre). Ez persze élethűbben ábrázolja a csatát (például kifáradás, koncentráció, stb.), de ugyanakkor meg is hosszabbítja az egész menetét. Ami érdekesség, és játékkönyvben nem láttam még, hogy megválaszthatod a karaktered nemét és később  ez hatással lesz az események lefolyására. Én úgy vettem észre, hogy ez a dolog aránylag kiegyensúlyozott, tehát egyik nem sem élvez nagyobb előnyt, csak az adott szituációt kell másként megoldani. Eddig körülbelül négy olyan helyzettel találkoztam, amikor számított a karakterem neme. Tárgyakat sokat nem fogunk találni, viszont jegyzetelni kell a hozzájuk tartozó kódszámokat, amik később "titkos" fejezetpontokhoz vezetnek el minket.

Mint már említettem, egy fejvadász vagy, akinek ura megbízásából kell eljuttatni egy csomagot a kikötőbe. Itt megjegyezném, hogy a viharfaló nem egy hátas, hanem egy hajó. :) De ezt a csomagot útközben elrabolják tőled, szóval kezdetét is veszi a nyomozás. Sok hirtelen halállal nem találkoztam a könyvben és a harcokat sem vitték túlzásba. Változatos választásokat próbált alkotni az írónő (pl.: megölöd, megfenyegeted, lefizeted), de valamikor csalóka az egész, mert ugyanoda lyukadsz ki a végén (nem csinált maga alá fenyegetésed hallatán, ezért meg kell ölnöd). A karakterek jók, de jobban is be lehetett volna népesíteni ezt a várost. Ami nem nagyon tetszett benne, azok az erotikus szövegek. :) Majd kibuggyanó keblek, örömlányok, örömnegyedek, 14-15 éves lánnyal való hancurozás... egyfelől szerintem nem illik ez egy "gyerekkönyvbe" (hiszen a célcsoport a 18 éven alattiak), másfelől nem illik egy játékkönyvbe, még akkor sem, ha egy züllödt kikötőváros mindennapjaihoz ez is hozzátartozik. Nem olvastam minden KJK-át eddig, de szerintem mindegyik nélkülözte az erotikát, szexualitást.

A könyv 400 fejezetpontos, 3 végkifejlettel, amik csak az utolsó fejezetpontban térnek el egymástól, tehát az odavezető út ugyanaz. A fejezetek hosszúak, szerintem maga a könyv is hosszú. Két nagy részre lehet osztani a könyvet, az első részben ki kell nyomozod, hogy mi volt a csomagban, kik vették el tőled, stb. A második részben (ahol most épp vagyok), ki kell nyomoznod, hogy hol a csomag és hogyan tudnád visszaszerezni.

Szerző: Kaland-Játék-Kockázat  2010.11.15. 15:15 Szólj hozzá!

Címkék: fantasy magus a viharfaló titka

A bejegyzés trackback címe:

https://kjkk.blog.hu/api/trackback/id/tr842450206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása